shaggyho blog

Vytlač príspevok
Odporuč príspevok
Bookmark and Share PRIDAŤ NA VYBRALI.SME.SK

Paštekári

Najhoršia zberba na Slovensku, ešte že k nim nepatrím...
Pre všetkých, ktorí by ma nepoznali, tak pochádzam z Bratislavy. Presnejšie z Petržalky, prežil som tu celý svoj život.
Niekedy si len tak chodím po internete, čítam veľmi zaujímavé a poučné články na stránkach našich bulvárnych denníkov. A čítam si aj zaujímavejšie komentáre k týmto článkom. Tam je vždy plno "paštekárov", ktorí si chcú rypnúť do Bratislavčanov (aj keď to s článkom priamo nesúvisí).
Áno, volám ich paštekári, lebo majú jednu spoločnú vlastnosť - vždy nadávajú na nejakých fiktívnych paštekárov. Mali by si uvedomiť, že vlastne nadávajú na seba, oni sú tí, čo o tom stále hovoria - tým pádom pre mňa paštekári.

Pozrime sa na tento problém bližšie:
Tréner mi povedal, že až po jeho príchode do Bratislavy si začal so sebou brávať na cesty rožky a paštéku. Takže sme podľa neho paštekári. He he, od neho to sedí, od Martinčana... Martinčania sú taký svojský "kmeň" keďže napríklad obyčajné keksíky nazývajú Doboška (nikto normálny nevolá Doboškou nič iné ako pravé Dobošove rezy). Ale mám ich rád. Aj kvôli trénerovi, aj kvôli pár ľuďom čo poznám aj kvôli tomu, že som v tom meste nechal časť zo seba (pár kvapiek krvi).

Ale neodbiehajme od témy...

Takže príde si jedného dňa zmätený východniar (pozn. autora. - východniar je pre mňa človek žijúci na východ od Bratislavy,  čiže prakticky každý... okrem záhorákov). A tento východniar navštívi po náročnej ceste obchod. Viete ako si žijeme tu v Bratislave - máme peňazí, že nevieme čo s nimi a podľa toho vyzerajú aj naše obchody. Tak sa ten nešťastný človiečik, ktorý predtým nevidel nič podobné, nevie spamätať z toho šoku. Obchod a v ňom plno jedla, nádherných obalov a neviemčohoešte. My Bratislavčania sme sa naučili, že nie všetko čo má nádherný obal musí byť to najlepšie. Väčšinou sa tie naozaj chutné jedlá nachádzajú v nenápadných, ničnehovoriacich obaloch.
Ale taký človiečik na východ od Bratislavy to nevie. A väčšinou prvé čo mu padne do oka v obchode sú nádherné, ligotavé obaly od pašték. Tak ich naberie pár do košíka, kúpi k tomu rožky a hybaj ho na internát/ubytovňu/privát.
Ono to potom iba pokračuje a z nich sa stávajú praví a nefalšovaní paštekári.

A kto teda toho môjho trénera naučil brať si so sebou na cesty rohlíky a paštéku?

No predsa paštekári. Paštekári východniari. Ja by som ho nič také nemohol naučiť, moje stravovacie návyky by to proste nedovolili. Ak sa chystám niekam, kde viem, že nebude možnosť zakúpenia jedla, tak si určite neberiem paštéku a rožky. Skôr je to tuniak v konzerve, ementál, maďarskú salámu, croissant a podobné pochúťky.

Dostávame sa k jadru problému.

Celý tento kolobeh prichádzania ľudí do Bratislavy končí tým, že ich začnú nazývať paštekármi. Ich vlastná krv! Nehanbíte sa? Nám Bratislavčanom by to mohlo byť jedno, ale nie je. Aj keď sa nás to netýka, sme predsa Slováci a my máme radi všetkých svojich spoluobčanov, nezáleží či sú CPčkari-paštekári, alebo CPčkari-závidiaci.
Ak naozaj tak veľmi závidíte svojim bratom a sestrám, stačí povedať. Urobím verejnú zbierku a my, Bratislavčania ukážeme, že nie sme zlí. Poskladáme sa na kamióny pašték a pošleme vám ich priamo domov. Takže nebudete musieť chodiť do Bratislavy objavovať čaro obchodov a nebudete musieť ani závidieť svojim rodákom. Súhlasíte?

váš "tuniak, ementál a croissant konzumujúci" shaggy

osobne-neosobné | stály odkaz

Komentáre

  1. Doboska
    je nielen v Martine, ale aj na Liptove ... :)
    A Napolitanka pre nas nie je suhrnny nazov pre nejake druhy "dobosky", ale iba pre jeden konkretny sladky tovar.
    A skus hadat, co je to svabka? ... pretoze tu na Liptove sa "zeny svabov" veru nejedia ... ;)
    publikované: 26.09.2007 11:46:09 | autor: piratka (e-mail, web, neautorizovaný)
  2. asi
    som naozaj paštékar keďže vôbec nechápem o čom píšeš - hold pétržka je iný level
    publikované: 26.09.2007 12:09:59 | autor: paštékar (e-mail, web, neautorizovaný)
  3. take it easy :)
    .. .vsak o nic nejde... ja mam rada vychodniarov i zapadniarov :) .. cast rodiny dokonca zije v priamo v srdci Petrzalky :)
    publikované: 26.09.2007 12:23:01 | autor: piratka (e-mail, web, neautorizovaný)
  4. :)))
    publikované: 26.09.2007 12:35:14 | autor: bv (e-mail, web, neautorizovaný)
  5. shaggy
    Ježišu Kristu, šak aj Rača je na východ od Bratislavy! To zme aj my tí oní, že paštekári?!
    publikované: 26.09.2007 12:49:01 | autor: Račan (e-mail, web, neautorizovaný)
  6. ty kokos,
    mi pripominas spoluziaka, ktory sa v juli pyta, ci u nas uz prestalo konecne snezit (podotykam - pod spojenim "u nas" mysli Trnavu)... alebo ineho, podla ktoreho jedinym mestom je bratislava a ostatne uzemie slovenska je vidiek, a ziju v nom sedlaci s vidlami, bez elektriny, nepoznajuc moderny svet... neznasam taketo reci, zhovadujes tym vsetkych nebratislavcanov, ale vlastne tym zhovadujes aj seba, lebo ukazujes aky si obmedzeny...
    publikované: 26.09.2007 12:50:27 | autor: luu (e-mail, web, neautorizovaný)
  7. luu
    Je vidieť, že si nepochopil tú iróniu. Čo myslíš, prečo som tam spomínal môjho trénera (a kamaráta), ktorý je z Martina? Mám veľmi dobrého kamaráta z Prešova, vždy si rád popíšem s Diou, ktorá tiež nie je s Bratislavy...
    Vieš, mňa unavujú tí "nebratislavčania", ktorí nadávajú na paštekárov, na to ako si tu žijeme. Každý, kto sem príde, tak zistí, že si tu nežijeme ako králi, že sa naša úroveň nelíši od zvyšku Slovenska. Ale naozaj mám plné zuby primitívov, ktorí musia v každej diskusii spomenúť "paštekára, ktorý bol určite všetkému na vine". Jediný, koho som chcel zhodiť je ten "primitív mimobratislavský", ktorý sa vždy nájde, píše takéto sprostosti a pritom to píše aj o svojich kamarátoch, ktorí sa prisťahovali do Bratislavy - proste v Bratislave je veľa ľudí, ktorí sa sem prisťahovali, tak ako inde na Slovensku a vo svete.
    Pirátka - žeby zemiaky? :-)
    publikované: 26.09.2007 13:41:07 | autor: shaggy (e-mail, web, autorizovaný)
  8. shaggy
    som odvšadiaľ, narodená na Liptove, roky rokúce som žila na východe (pravom 350km od BA) a taktiež som sa usadila v BA. Rada bývam v BA a vážim si život všade, aj ľudí, preto máš pravdu, nuznávačom "paštekárov" len odkazujem...kým nežili inde ako "doma"...sú sami PAŠTEKÁRI, lebo si nevedia predstaviť iných a inde...všade sú skvelí ľudia a podotýkam, Blava nemá až tak super zásobené obchody!!
    Osobne som sa s tým ešte nestretla...ale momentálne prehlasujem, že mám pri pomyslení na takýchto "odmietavých" ľudí chuť sa biť: ))
    publikované: 26.09.2007 14:28:06 | autor: vikina (e-mail, web, autorizovaný)
  9. Typicky blavak :-P
    Ts, takyto clanok mohol napisal len typicky namysleny bratislavsky pastekar...

    ;-)
    publikované: 26.09.2007 17:54:46 | autor: mylan (e-mail, web, neautorizovaný)
  10. ano,
    uhadol si .. ako odmenu ti posielam metrak svabky :)
    p.s. z tohtorocnej urody
    publikované: 26.09.2007 18:31:23 | autor: piratka (e-mail, web, neautorizovaný)
  11. hahahaaaa...
    ... aj aby som si taaak dala pasteku..tu v uk to setci volaju patee...no nech sa neposeruu:D:D:D...
    publikované: 26.09.2007 20:53:49 | autor: janec (e-mail, web, neautorizovaný)
  12. mylan, moc sa neozývaj...
    aj keď si z Prešova (čo tiež nie je výhra :P ), si už tak trošku Pražák a pár ľudí zvykne aj Čechov nazývať paštekármi...
    Ale inak, rád ťa tu vidím (aj bez toho, aby som ťa nútil do čítania) :-)
    publikované: 27.09.2007 00:28:45 | autor: shaggy (e-mail, web, autorizovaný)
  13. :-) tak ironicka
    obcas byvam aj ja, alebo aj dost casto :-)))) toto sa mi nezdalo... tak prepac, ak som ta tym nejako urazila alebo nieco podobne :-) samozrejme, ze som o spojeni - bratislavak-pastikar pocula, ale vzdy som to brala s nadhladom,sranda bola,je a bude vsade, TT - trnavsky trulo je tiez jedna taka sranda,na ktoru sa tiez neurazam :-))
    publikované: 27.09.2007 13:55:42 | autor: luu (e-mail, web, neautorizovaný)
  14. k tým paštekárom...
    Tvoj terajší príspevok ma zase trocha obohatil o pohľad paštekára na paštekárov... Ono to nevzniklo len tak z ničoho. U nás sa za paštekára považuje bratislavčan (a je jedno, že sa tam dosťahoval alebo tam žije od narodenia), ktorý príde do našich záhoráckych lesov a nechá tam bordel. Väčšinou prázdne konzervy od pašték, fľaše a iné odpadky. Nie je to len záležitosť tých paštek, oni si to v podstate zlízly kvôli názvu. No uznaj, neznie lepšie paštekár ako napr. sáčikár alebo fľaškár? A som rada, že nepatrím medzi "východniarov", kedže som záhoráčka. A občas si aj ja dám tú pašteku :-) Veľa zdaru!
    publikované: 29.09.2007 16:37:04 | autor: Andrea (e-mail, web, neautorizovaný)
  15. a ešte som zabudla...
    Vieš čo je trigovica? ;-)
    publikované: 29.09.2007 16:38:41 | autor: Andrea (e-mail, web, neautorizovaný)
  16. Tak ani podla tohto nie som paštekár
    Neznášam, keď si niekto nedokáže po sebe upratať, nie som predsa sedlák. Tí, čo nechávajú v lese po sebe odpadky nie sú Bratislavčania, ale dementi. Proste výsledok toho, keď spolu spia súrodenci a narodia sa im deti. A takí postihnutí ľudia sú všade, nielen tu v BA.
    A trigovica je myslím mikina/sveter, niečo na ten spôsob. Raz mi o tom hovoril kamarát a po pár minútach som mu vysvetlil, že netuším o čom hovorí, tak mi povedal čo to znamená.
    publikované: 29.09.2007 21:03:29 | autor: shaggy (e-mail, web, autorizovaný)
  17. hmm...
    trigovica?som myslela,ze vsetci vedia,co je trigovica... sak to je take ludove slovo :-))))))))))))))))))))) ze az sa mi zdala trapna ta otazka :-)))))))))))))))
    publikované: 03.10.2007 13:49:45 | autor: luu (e-mail, web, neautorizovaný)
  18. re: luu
    Pre teba možno trápna otázka, ale keď som mala 13 rokov a rozprávala som sa s jednou babenou od Dubnice, nepripadalo mi ani trocha smiešne a ani trápne, že neviem o čom vraví. Až po dodatočnom objasnení a názornej ukážke som sa dozvedela, že o čom hovorí. A myslím si, že každé nárečie má slová, ktoré sú pre nich samozrejmé a keď sa na ne dakto spýta, príde to tým ľuďom náááramne trápne, že to ten druhý nevie...
    publikované: 05.10.2007 13:49:10 | autor: Andrea (e-mail, web, neautorizovaný)
  19. šegynko
    ty moje dieta z petrzalskeho ghetta, v zasade suhlasim s tym co si povedal, az na tu cast, kde hovoris !"Každý, kto sem príde, tak zistí, že si tu nežijeme ako králi, že sa naša úroveň nelíši od zvyšku Slovenska."
    S tymto sa skratka neda suhlasit a pekne si to prestrelil. uz len z dovodu, ze sa nam tu naozaj zije lepsie a sme na to patricne hrdi.

    a k tomu tuniakovi, kupujes si gianna drt, alebo calvo kusky?

    tvoj pravy bratislavcan, staromestiak z centra presporka
    publikované: 12.10.2007 11:23:06 | autor: luke (e-mail, web, neautorizovaný)
  20. Nie Lukáško
    nekupujem si ani Giana drť ani Calvo kúsky, niečo lepšie ;-)
    (nejakého drveného tuniaka za 20Sk nepovažujem za tuniaka).
    Tvoj pravý Petržalčan, z rodiny pravých Bratislavčanov.
    publikované: 12.10.2007 12:09:35 | autor: shaggy (e-mail, web, autorizovaný)
  21. nechapem
    ako sa moze niekto urazat na tom, ked sa povie blavakom, ze su pastekari.
    je to preto, lebo chodia na Zahorie chaluparcit a vozia siv uloznych priestoroch svojich aut konzervya pasteky do zasoby preto nas voalju pastekari a nie pre to, co pises Shaggy. A ja sa na tom celkom bavim.Nemaju nas radi, lebo sme arogantni a sprosti Blavaci - Pastekari. Preto.
    publikované: 17.05.2010 01:13:37 | autor: paštekárik (e-mail, web, neautorizovaný)
  22. už sa dlho
    chystám na článok, prečo vlastne existuje nenávisť proti nám, Blavákom. Ozaj, od detstva mám rada pašteku Pionier s rožkom a bielou kávičkou....
    publikované: 17.05.2010 07:20:26 | autor: matahari (e-mail, web, autorizovaný)
  23. mam rád
    takých ľudí, ako ty, ty pan sveta. Čuduj sa, že je Bláááva tak znevažovana, a opovrhovaná ostatnými. Kvôli presne takým ako si ty, vidíš iba SEBA, svoju milovanú BLÁÁVU, a všetko na východ od teba je Východ, (pozn. autora: to dokaze len pri_mi_tiv!). Je neprirodzene smutné že ľudia ako ty tak rozmýšľajú. Proste Bratislavčania sú paštekári pre niečo, nie len tak z humoru.

    Vieš čo znie najviac komicky keď zlodej kričí chyte zlodeja. Tak rovnako kričíš aj ty so svojim blogom, ja nie som paštekár, ale tí, čo sme prichádzajú. Nie nie, tí čo sem prídu, prídu zarobiť na tých ako ty, čo si nevedia sami nič urobiť, hlavne nazývajú každého vychodnar, a čvarga, a pod. Fuj ty nevychovanec jeden, matak ťa mala biť ako žito, lebo sa NEVIEŠ CHOVAŤ.

    publikované: 20.08.2010 14:03:16 | autor: Martin (e-mail, web, neautorizovaný)
  24. a ete niečo
    v diskusii bolo krásne vidieť ako praví bratislavčania, tí čo tu žijú genrácie, pekne odstčili originál paštekárov do geta za Dunaj, prakticky do KRÁLIKÁRNE. A musím súhlasiť s tebou Luke, že sa tu fakt žije lepšie, a skutočne by sa žilo pefektne, keby tu nežili takí ako autor blogu, a zevraj SHAGGY. Týmto článkom si si iba pomasíroval svoje ego, a ukázal si sa v tom najkrajšom svetle. Si vychytený chu-dák chytrák, ale skutek utek, jak sa hovorí.

    Inac k tomu tunikau, ja viem ty si kupujes TESCO TUNA, vsak?
    publikované: 20.08.2010 14:23:45 | autor: Martin (e-mail, web, neautorizovaný)
  25. Ahoj Karol
    Či vlastne Martin.
    V prvom rade by som ti chcel poďakovať za komentáre - naozaj ma potešili a trochu aj pobavili (samozrejme v dobrom), skoro mi Májka vypadla z huby.
    Mám na teba otázku - čo to je tá "Blááva"? To je nejaké mesto u vás, na východe?
    Druhá vec - máš pravdu, neviem sa chovať. Nie som farmár, ako ty. Ale viem sa správať (to je to slovenské slovíčko, ekvivalent českého "chovať", ak by si náhodou nevedel).
    A posledná poznámka - prečítaj si ešte raz, dvakrát, možno aj trikrát ten komentár od Luka. Celkom ho pobavilo, keď si napísal, že s nim súhlasíš.
    Prajem ti veľa zdaru, aby si lepšie chápal písaný text a hlavne, aby si dokázal odlíšiť seriózny článok od ironického.
    publikované: 20.08.2010 18:06:45 | autor: shaggy (e-mail, web, autorizovaný)
  26. Ako
    ktokoľvek na Slovensku spozná, že sa jedna o pastekára, okrem toho, že je to k*k*t na počkanie? No je výnimočne triviálny s prízemným typom humoru bez akejkoľvek šťávy. :o)
    publikované: 06.09.2010 11:52:26 | autor: Martin (e-mail, web, neautorizovaný)
  27. Martin
    Čiže aj ty si "pastekár", hej? :-)
    publikované: 06.09.2010 22:04:47 | autor: shaggy (e-mail, web, autorizovaný)
  28. pastekari
    Kamoško, nechem sa vyjadrovať k tvojmu článku...chcem ti povedať len toľko... vy v tej vašej slávnej smradľavej Bratislave, ste nikdy nikde neboli...nepoznáte mapu, neviete nič... tak nehovor aký sú ľudia smerom na východ, keď si tam nikdy nebol. Možno sa mýlim, ale zvykne to tak byť. Možno
    publikované: 15.10.2011 11:53:15 | autor: frči (e-mail, web, neautorizovaný)
  29. Ach jaj
    Keď už chceš niečo o nás tvrdiť, tak si aspoň za tým stoj. Lebo takto si si iba pekne nas... do huby. A ja sa "možno nemýlim", narozdiel od teba.
    publikované: 15.10.2011 11:59:26 | autor: shaggy (e-mail, web, neautorizovaný)
  30. Nie sm z Ba, ale ja nemôžem
    povedať zlé slovo na ľudí čo tu poznám...
    Slovo paštékár, paštikár som tu počul 1. krát... a je to zvláštne práve od stredoslováka...
    Ja som síce z juhu, ale na Bratislavu nedám dopustiť, dá sa povedať že som sa tu asi znovu narodil... ;)
    Len im daj, čo sa do nich zmestí... prídu sem, oberajú domácich o prácu a ešte na to aj nadávajú... viem, sám to robím :D
    publikované: 16.10.2011 20:01:38 | autor: iviak (e-mail, web, neautorizovaný)
  31. PS
    Paštéty neznášam... keď si predstavím čo všetko do toho ide... blééé
    publikované: 16.10.2011 20:03:42 | autor: iviak (e-mail, web, autorizovaný)
  32. definicia pastekarov
    Vďaka za definíciu paštekárov. Síce jej moc neverím ale mne táto interpretácia vyhovuje zo všetkých najviac, takže ju idem šíriť ďalej. :)

    (ps: Karolovi, resp. Martinovi by som s jeho chabými vyjadrovacími schopnosťami neodporúčal písať komentáre. Možno máš aj dobré postrehy, ale znieš ako čistý keket.)

    s pozdravom na "tú špatnú stranu dunaja",
    váš staromešťan
    publikované: 23.04.2012 12:56:15 | autor: Rasto (e-mail, web, neautorizovaný)
  33. :D
    Som sa dobre zasmiala :D Nedavno ma kamos Bratislavcan poucal, ze nemam Bratislavcanom hovorit Blavaci lebo hned kazdy vie, ze nie som z Bratislavy .. musim si dat na to pozor :D
    publikované: 02.08.2013 21:06:35 | autor: Nadira (e-mail, web, neautorizovaný)
Pozor, na konci je potreba spočítať neľahkú matematickú úlohu! Inak komentár nevložíme. Pre tých lenivejších je tam tlačidlo kúzlo.



Prevádzkované na CMS TeaGuru spoločnosti Singularity, s.r.o., © 2004-2014